Daar zijn we dan. - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan. - Reisverslag uit Denekamp, Nederland van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan.

Door: estherzanderinkinsuriname

Blijf op de hoogte en volg Esther

10 Februari 2014 | Nederland, Denekamp

Na lang aftellen was het zaterdag dan eindelijk zover. Bepakt en bezakt konden we naar Schiphol om daar in ons vliegtuig te stappen. Na een lange vlucht van maarliefst 10 uur vliegen waren we dan eindelijk in het warme Suriname aangekomen. We wisten niet wat ons te wachten stond, maar één ding wisten we zeker: de mensen in Suriname waren erg nieuwsgierig en gastvrij. Door meerdere mensen werden we gevraagd wat we in het Suriname kwamen doen. Eenmaal op het vliegveld konden we onze koffers ophalen en werden we met de taxi naar ons appartement gebracht. We moesten nog een uur rijden, dus konden we al vast een paar dingen van de stad Paramaribo bekijken. De mensen hier doen allemaal niet zo moeilijk. Zijn de strepen van de drempels niet meer zichtbaar? Nou, dan moeten de mensen maar wat rustiger rijden en beter opletten. Die worden namelijk echt niet meer op de weg geschilderd. Is de weg aan de zijkant vol met modder? Dan wordt er wel een bordje met: pas op wegversmalling neergezet. Maar de weg wordt echt niet verbeterd.Een hele tegenstelling als wat we in Nederland zouden zien. Eenmaal in ons appartement hebben we heerlijk geslapen en konden we de volgende dag onze buurt gaan verkennen. Daar gingen we dan, 8 meiden op zoek naar een supermarkt en een bank... We leken wel een nieuwe attractie. Aan alle kanten werd er naar ons gefloten en werden we nagekeken. De mensen hier konden hun ogen niet geloven. Verder hebben we nog heerlijk kunnen genieten van het Surinaamse weer en hebben we de rest van de dag aan ons kleine, maar fijne zwembadje gelegen. Daarna zijn we nog gezellig met z'n allen uit eten geweest. Wat ons verder te wachten staat is nog een verrassing, maar om hier 3 maandjes te mogen verblijven is zeker geen straf. Ik kan niet wachten om nog meer nieuwe avonturen te kunnen beleven!

• 10 Februari 2014 - 06:19

Lotty :

Aaah meiden klinkt allemaal echt super leuk! Ben blij dat jullie zo.goed terecht zijn gekomen!
    Ontzettend veel plezier en geniet ervan daar!

Liefs!

• 10 Februari 2014 - 08:17

Lydia:

Haha geweldig hoe makkelijk ze daar zijn :p
    Volgens mij ga je drie hele gave, maar ook gezellige maanden hebben!
    xxxx

• 10 Februari 2014 - 18:45

Marèll Vd Aa:

Ah wat super Esther! Klinkt nu al echt nice. En die mannen daar hebben de nieuwe dushi's al gespot dus haha. Wanneer gaan jullie naar de scholen?

Have fun!

• 10 Februari 2014 - 21:20

Esther:

Haha, ja die 3 maanden gaan hier vast wel goedkomen :)
    We gaan woensdag kennismaken met onze scholen en beginnen maandag met stage! Spannendddd

• 10 Februari 2014 - 21:24

Wim En Sylvia:

Het begin is er, en de reacties vanuit Suriname Super!
    Geregeld contact en leuke verhalen. We spreken je binnenkort weer.
    Veel plezier
    Wim en Sylvia

• 11 Februari 2014 - 11:12

Christel:

He Esther

En...heb je in het vliegtuig nog lekker kunnen 'tukken', of hebben jullie veel films gekeken?
    Handig lijkt me dat je in een land bent waar je de taal spreekt, of kom je nog dialecten tegen die onverstaanbaar zijn?
    Dat zal straks op je stageschool wel duidelijker worden denk ik.
    Zet em op! Christel

• 12 Februari 2014 - 14:03

Giny:

Hoi Esther
    Dit wordt echt genieten vooral het weer lijkt me heerlijk zon, geen regen.
    Nou een beetje modder op de wegen mag de pret niet drukken, we hopen dat je met de 8 meiden het daar naar je zin hebt.
    We blijven je volgen en kijken uit naar het volgende verslag.
    Liefs van ons Giny en Jan

• 12 Februari 2014 - 20:17

Vincentine:

Esther,
    Nou komt het echte werk, Eerst genieten en dan aan de slag.
    Maak er mooie 3 maanden van, en we zullen je verhalen gaan lezen.

• 13 Februari 2014 - 21:19

Anne:

Hoi Esther!
    Leuk om je zo te volgen! Heel veel succes & plezier!
    Maak er een mooie tijd van!
    xAnne