I love SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu I love SU - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu

I love SU

Door: Esther Zanderink

Blijf op de hoogte en volg Esther

15 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

De weken, dagen en uren vliegen hier voorbij. Door alle bijzondere, mooie en speciale ervaringen die we meemaken kunnen we nog geen genoeg van het mooie Suriname krijgen.

Afgelopen weekend zijn we twee dagen de jungle in geweest. Met in totaal 18 mensen hebben we ons weekend doorgebracht op de Brownsberg. Voordat we daar naartoe gingen, zijn we gestopt in Berg en dal. Hier zijn we met een kabelbaan door de jungle heen gevlogen. Het gaafste wat ik ooit in mijn leven heb gedaan en nooit gedacht dat ik dit ooit zou durven. Vanaf 35 meter hoogte van een plateautje afspringen en zo met 55 km/uur midden door de jungle en over de rivier kunnen vliegen. Lekker genieten van het mooie uitzicht wat je op dat moment hebt en de adrenaline die op dat moment door je lijf heen giert. Na deze te gekke ervaring wist ik dat het weekend ons nog veel meer ging bieden.
Na de kabelbaan zijn we een uur lang wezen kajakken op de rivier. Het eerste stuk tegen de stroming in, waardoor we meteen onze armspieren kunnen trainen. Maar natuurlijk hebben we het meest kunnen genieten van het heerlijke zonnetje en de gezelligheid op het water.
Na deze activiteiten zijn we weer de bus ingestapt en zijn we doorgereden naar Brownsberg. Hier hebben we mogen genieten van de natuur, de dieren en de mensen die leven in dit gebied. Een super ervaring!! We hebben veel gelopen om op zoek te gaan naar dieren. Zo hebben we natuurlijk veel spinnen, schildpadden, wandelende takken, kikkers en padden gezien. Waar ik zelf ook erg van heb genoten is dat we ook 2 soorten apen hebben gespot :)
Na een lange wandeling zijn we uiteindelijk aangekomen bij twee watervallen. Een super mooi gezicht!! Hier hebben we pauze gehouden zodat we konden genieten van de natuur en een duik konden nemen onder de waterval! Erg koud, maar een geweldige ervaring en een heerlijke afkoeling na de warme wandeling.
Dit weekend heeft veel dromen van me waar kunnen maken. Wat een te gekke ervaring is dit geweest en zeker een aanrader om zoiets in je leven ooit te mogen bekijken!

Na het weekend moesten we natuurlijk maandags gewoon weer aan de bak op stage. Door de tijd dat we hier nu in Suriname zitten, beginnen we de cultuur steeds beter te begrijpen. Ik merk dat dit prettig is op stage en ik zo de kinderen ook beter kan begrijpen. Ik kan een betere band met de leerlingenvormen om het samen zo leuk en gezellig mogelijk te maken de tijd dat we er nog zijn.

Afgelopen vrijdag hebben we holi phagwa gevierd op stage. Een hindoeïstisch kleurenfeest waarbij de leerlingen poeder mee naar school mogen nemen en iedereen onder mochten gooien. Dit lieten wij ons natuurlijk geen twee keer zeggen en hebben zelf ook potten met poeder gekocht. We hebben een reuze poedergevecht gehouden met de hele school, alle 850 leerlingen. Natuurlijk waren wij het grootste mikpunt en zaten we dan ook echt helemaal onder het poeder. Een super leuke dag waarbij we veel hebben gelachen met alle kinderen van de school. Ook was er allemaal lekker eten en was er muziek geregeld. Een groot feest dus!

Het echt holi phagwa feest wordt hier maandag gevierd. Natuurlijk gaan wij hier ook aan meedoen en zijn we erg benieuwd hoe dat er aan toe zal gaan! We hebben er in ieder geval heel erg veel zin in en hebben hierdoor een lekker lang weekend!

Ik blijf nog optimaal genieten van alle mooie ervaringen die ik hier heb mee mogen maken en nog mee ga maken!

Tot snel!
Liefs Esther.

  • 23 Maart 2014 - 17:56

    Jan En Giny:

    Hallo Esther

    Gaaf wat je allemaal mee maakt, maar van een plankje springen en je laten glijden naar beneden richting de jungle over het water heen dood eng ik moest ineens denken dat we ooit met de fam. gingen klimmen langs een klimwand en dat ik bovenaan niet meer naar beneden durfde te springen.
    Leuke foto's het is hier nu zondagmiddag nat en koud geniet er dus nog vooral van dit pakken ze je niet meer af.
    Liefs Jan en Giny

  • 27 Maart 2014 - 21:18

    Christel:

    He Esther

    Ik had net Sylvia aan de lijn en hoorde dat jullie net aan het whatsappen zijn. Gaat goed daar he?! Morris zei dat er hele leuke foto's te zien waren van je. Ik kon ze niet vinden maar hoorde van Sylvia dat ik even naar beneden moest scrollen. Tsja...blind als een....
    Maar op facebook sta jij met de wilde beesten begreep ik dus dan kijk ik straks met Morris mee.
    Een tarantula over je laten lopen. Jij durft! Superavonturen.
    Tot gauw weer!
    Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Vanaf 8 februari ga ik samen met Margo Kampshof 3 maand naar Suriname. Hier gaan wij stagelopen op de Santodorp school en gaan we natuurlijke allemaal leuke tripjes maken.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 5330

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 23 April 2014

Suriname.

Landen bezocht: