De laatste dagen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu De laatste dagen.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu

De laatste dagen..

Blijf op de hoogte en volg Esther

21 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Als je aan een avontuur begint, kan het maar niet lang genoeg duren. Plannen maken wat je allemaal wilt gaan doen, wilt zien en wilt beleven. Het is nu toch echt zo ver.. Alles wat ik wilde zien, heb ik gezien. Alles wat ik wilde beleven, heb ik beleefd en alles wat ik wilde doen heb ik gedaan :) Nu pas besef ik hoe snel de tijd voorbij is gevlogen en wat voor mooie tijd ik hier heb gehad. Het is tijd om weer naar huis te gaan! Om weer naar het koude kikkerlandje te vertrekken.. Hier mijn laatste reisverhaal vanuit Suriname. De rest van de verhalen zijn af te halen bij mij thuis :) Haha!

Afgelopen week ben ik op een vierdaagse trip geweest: De Raleighvallen. Een trip waarbij je de Volzberg gaat beklimmen, zodat je uiteindelijk over de hele jungle uit kunt kijken! :) Een hele klim (7 km heen en 7 km terug door de jungle) maar het was het meer dan waard!! Wat een enorm mooi uitzicht wij hebben gezien is echt onbeschrijfelijk.
De eerste dag hebben we de hele dag moeten reizen. Zo'n 5 uur in de bus heen en 3 uur in de boot voordat we op de plek aankwamen waar we gingen slapen. We hebben 3 dagen in hangmatten geslapen met een ontzettend mooi uitzicht. Dat is nog eens lekker wakker worden :)
De tweede dag zijn we gaan kijken bij een grote waterval (de moedervallen). Het water stond laag, wat betekende dat wij in de waterval konden zwemmen. Heerlijk om te doen, alleen een eng idee dat je dan tussen de piranha's zwemt haha! Maar dat hebben we natuurlijk wel gedaan!! Ook hebben we die dag een piranha gevangen en 's avonds gegeten. Hij smaakte heerlijk! ;)
De derde dag hebben we de Volzberg beklommen. Een lange klim, in de hitte met een lange broek aan, maar wat een ervaring :) Zo'n mooi uitzicht heb ik nog nooit gezien en zal ik ook nooit vergeten :)
Nadat we weer terug waren, kregen we bezoek van een groep doodskopaapjes! Deze kwamen zo dichtbij dat je een stukje banaan op je hand kon leggen en je ze zo kon voeren!
's Avonds hebben we heerlijk bij het kampvuur gezeten, een avond wandeling gemaakt en de laatste dag nog een ochtendwandeling. We hebben veel wilde dieren kunnen zien :) Zo hebben we rode en blauwe papegaaien gezien, toekans, een slang (!!), schildpadden, veel aapjes, tarantulla spin en nog veel meer dieren. De natuur was prachtig :D
Helaas was de laatste dag alweer veel te snel aangebroken en wilden we eigenlijk nog wel een dagje langer blijven..

De laatste dagen hier zijn we vooral nog aan het genieten van het mooie weer, voor zover de zon nog de laatste dagen voor ons wil gaan schijnen ;) Het blijft niet voor niets het tropisch regenwoud wat betekent dat we ook aardig veel regen hebben de laatste tijd :(

Woensdag is het dan echt zover en vliegen we weer naar huis. Donderdagochtend tegen 7.20 uur zullen we dan weer bibberend terug komen in Nederland! We gaan hier nog even goed genieten door cocktails te drinken, uit eten te gaan, lekker te zwemmen aan het zwembad en het samen nog gezellig te maken!

Nu kan ik dan ook echt zeggen: TOT SNEL!
Liefs Esther.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Vanaf 8 februari ga ik samen met Margo Kampshof 3 maand naar Suriname. Hier gaan wij stagelopen op de Santodorp school en gaan we natuurlijke allemaal leuke tripjes maken.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 1524
Totaal aantal bezoekers 5334

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 23 April 2014

Suriname.

Landen bezocht: