Bigi Pan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu Bigi Pan! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Esther Zanderink - WaarBenJij.nu

Bigi Pan!

Blijf op de hoogte en volg Esther

28 Maart 2014 | Suriname, Paramaribo

Lieve allemaal,

Ik kan het niet vaak genoeg blijven zeggen, maar wat is Suriname een geweldig land!!
Maandag 17 maart hebben we hier het feest Holi Phagua gevierd. Een Hindoeïstisch feest waarbij iedereen elkaar onder gooit met allemaal poeder en verf. Dit hebben wij natuurlijk ook goed gevierd en zijn hiervoor de stad in gelopen. Binnen een paar minuten waren onze witten kleren dan ook zeker niet meer wit en waren we mooi gekleurd. :) Alle mensen waren vrolijk en het was overal in de stad één en al feest!

Afgelopen weekend zijn we naar Bigi Pan en Nickerie geweest. Bigi Pan dat letterlijk groot meer betekent was een gave excursie. Op dit grote meer waren namelijk een aantal huizen gebouwd en zo konden we letterlijk een nachtje op het water slapen. Voordat we hier konden komen, moesten we eerst een hele tijd in de bus zitten. Samen met nog ongeveer 15 anderen en onze gids zijn we hier in twee bussen naartoe gereden. Onderweg hebben we natuurlijk veel tussenstops gehad voor een plaspauze. Bij één van deze pauzes wist onze gids een tarantulla spin te vinden en te vangen. Deze spin mochten we over onze hand en in ons gezicht laten lopen, wat ik mij natuurlijk geen twee keer liet zeggen. Hoe bang ik ook voor spinnen ben, deze kans kon ik mij niet voorbij laten gaan. Hoe hard ik ook trilde en hoe eng ik het ook vond toen het beest op me liep, ben ik nog steeds erg trots dat ik het heb gedaan!! :)
Na een lange busreis en een boottocht kwamen we dan eindelijk aan bij ons huisje. 's Avonds zijn we in het donker op zoek gegaan naar kaaimannen. Na een tijdje zoeken hadden we er één gevonden en mocht iedereen deze een keer vasthouden. Ook weer een ontzettend vette ervaring!
De volgende dag hebben we nog een boottochtje gemaakt om volgens te spotten en om een modderbad te nemen. Dit modder moest je over je hele lichaam smeren, wat goed voor je huid zou zijn. Geen idee of het überhaupt werkt, maar het plezier en de lol die we hadden bij het opsmeren van deze modder was het meer dan waard!
Helaas komt aan elke leuke trip ook weer een einde en moesten we weer het hele stuk naar huis rijden.. We hebben weer een weekend gehad om nooit te vergeten.

Volgende week breekt onze laatste stageweek alweer aan. De tijd vliegt hier echt voorbij en dat betekent dat we alweer kunnen beginnen met het aftellen om naar huis te gaan. Gelukkig is het nog niet zo ver en gaan we hier nog eerst verder genieten voordat we weer terug komen :)

Tot snel! Liefs Esther.

  • 14 April 2014 - 12:35

    Christel:

    Hoi Esther

    Mijn reactie op je Tarantula-avontuur kwam wat te vroeg maar na de foto's gezien te hebben, Respect!
    Volgens mij is je stage inmiddels afgerond en ben je aan het rondtrekken. Jullie zijn met een groepje neem ik aan. Ben benieuwd naar je laatste avonturen, zeker nu je de vrijheid en tijd hebt om zelf je reisplan te volgen.
    Tot gauw

    Christel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Esther

Vanaf 8 februari ga ik samen met Margo Kampshof 3 maand naar Suriname. Hier gaan wij stagelopen op de Santodorp school en gaan we natuurlijke allemaal leuke tripjes maken.

Actief sinds 03 Feb. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5341

Voorgaande reizen:

08 Februari 2014 - 23 April 2014

Suriname.

Landen bezocht: